כך נטייל נכון...

כל מטייל וכל מטיילת הם יחודיים ובעלי יכולות שונות האחד מהאחר כמו גם – כל טיול הנו ייחודי וכולל בתוכו אלמנטים כאלו או אחרים הקובעים בגינם את דרגת הקושי של הטיול.
על כן חשוב ומאוד מומלץ לקרוא ולבחון היטב את רמת הקושי המפורטת בדף הטיול ולנסות להבין האם מבחינת הכושר האישי שלכם תהיו מסוגלים לסיים את הטיול וגם להנות.
תזכרו: המטרה להנות-לא להתענות !! 
אמנם אתגר פיזי הוא דבר מהנה ביותר, אך גם יכול להיות מקור לתסכול ולסבל גדול אם הוא אינו נכון לנו , מעבר ליכולות האישיות ,נכון יהיה להערך לכל טיול בהתאם לאופיו ולהתאים איליו גם את ה"ציוד" הנכון. הציוד לטיול מהווה מרכיב מהותי וקריטי במוכנות שלנו לטיול ,
ציוד טוב ונכון  מסייע למיצוי והנאה אופטימלית מהטיול.
ריכזנו בעבורכם מספר טיפים למען טיול נכון והרבה יותר מהנה …
צאו לטייל !!

נעלי הליכה לטיולים ..

 

נעלים טובות ונכונות הן הבסיס לטיול מוצלח. נעלי ההליכה הן נקודת המפגש הישירה שלנו עם השביל, ועליהן להתאים למגוון תוואי השטח לאורך המסלול.

חשוב מאוד להבין שנעליים נכונות וטובות משפיעות באופן משמעותי על דרגת הקושי של הטיול .

 אז אם אתם לקראת טיול טבע בשטח ומחפשים  את הסיפוק ואת ההנאה המושלמת מהטיול , או שפשוט נמאס לכם לחזור מהשטח עם יבלות וקרסול מעוקם בכל פעם – רצוי ואף כמעט חובה להצטייד בנעלי טיולים מקצועיות.
חשוב מאוד להתאים ולבחור בנעל הנכונה עבורכם על מנת לקבל תוצאת נוחות מקסימלית להתמודדות עם תנאי השטח.
חשוב שהנעליים יהיו גבוהות עם אחיזת קרסול טובה בעלות סוליה קשיחה ומחורצת לאחיזת שטח מקסימלית , שיהיו קלות יחסית ורצוי גם שיהיו אטומות למים .
מידת הנעל : במהלך ההליכה, כף הרגל מתרחבת מהמאמץ. לכן, בעת מדידת הנעל חשוב מאוד לבדוק שיש מרווח מספק עבור אצבעות כף הרגל (כ-1 ס"מ בין הבוהן לקצה הנעל).

מקלות הליכה ....


השימוש במקלות ההליכה בטיולים  חשובים ביותר ממספר סיבות:

יציבות – הליכה עם מקלות משפרת מאד את היציבות במיוחד בטיול בשטח מורכב,בו תוואי ההליכה אינו ישר ורצוף אבנים,עליות , ירידות תלולות , שיפועים, רטיבות , דרדרות אבנים ועוד.
מגע של המקל בקרקע נותנת תחושת בטחון ויציבות..
בהליכה באיזורים סבוכי צמחיה – מקלות עשויים לעזור , ע”י הסתת צמחיה משביל ההליכה, הגנה בפני צמחים קוצניים צורבים, ועוד..
שימוש נכון במקלות הליכה:
מקלות באורך הנכון – כשזווית המרפק ב 90 מעלות –התאמת אורך המקל חיייבת להיות תואמת לגובה המטייל.
בעליות רצוי לקצר את אורכו של המקל ב – 10-15 ס"מ על מנת שנוכל להשתמש בכוח הגוף לדחיפה כלפי מעלה.
בירידות תפקידם של המקלות לאפשר יציבות ולתמוך המשקל הגוף כולל הציוד אותו אנו נושאים.
טיפים:
בטיולי מים בו קרקעית הנחל סלעית מקלות יכולים מאוד לעזור הן מתן יציבות והן באיתור מכשולים -חייבים לאחוז את המקלות שרצועתם חובקת את פרק היד שכן אם לא נעשה זאת ייקח אותן בזרם .
לעומת זאת : בהליכה בשטח מורכב, ובמיוחד בירידות, חייבים לאחוז את המקלות ללא הרצועה, כי אם נופלים, עוזבים את המקלות ונעזרים בידיים לבלימה.
לסיכום: 
בפעם הראשונה, הליכה עם מקלות היא פעולה לא טבעית, לכן רצוי לפני הטיול ללכת עם המקלות בהליכה חופשית בכדי לתרגל את הקצב ומנח המקלות.
הערה : 

לשימוש במקלות הליכה יש ייתרונות ויש חסרונות ולכן לעניין זה יש אסכולות שונות אלו התומכים ומשתמשים ואלו שזה דוקא מפריע להם אז הם מוותרים על השימוש בהם .. מקלות הליכה הן בד"כ כלי עזר ,לכן מטיילים שהם בעלי יכולות גבוהות לעיתים נוטים ויכולים להסתדר גם בלעדיהן ..

ציוד עזר ...

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

הוראות בטיחות ...

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

תיק גב לטיולים ...

תרמיל גב לטיולים  זה אחד מפרטי הציוד המרכזיים עבור מטייל / ת , כשהתיק מתפקד כמו שצריך ו"יושב" על הגב שלנו  בהתאמה מושלמת אז מרגיש לנו נוח על הגב ואפשר ליהנות מהטבע ומהטיול, שבסופו של דבר זאת המטרה.
תרמיל יום הכוונה בדרך כלל לתיקים בנפח של 20 – 45 ליטר, לרוב עם מערכת גב שמיועדת לנשיאת משקלים קלים בד"כ  (5 – 10 ק"ג).
איך נבחר את התיק הנכון לנו ?
חשוב לבדוק התאמה כללית של צורת הכתפיות לגוף שלכם ובאופן כללי ששום דבר לא מציק או מכאיב.
נבחר את גודל התיק המתאים לנו ביחס לכל הציוד שאנו רוצים לקחת איתנו ליום הטיול וחשוב שיהיו בו מספיק כיסים אבל לא יותר מידי למען ארגון מקסימאלי לציוד שלקחתם.
כיסי צד פתוחים – אחד המאפיינים הכי יעילים בתיק יום הם כיסי צד פתוחים אם זה לבקבוקי מים, כובע, חטיף או זבל. תיקים ללא כיסי צד פתוחים עלולים להיות מבאסים.
תרמילים  לנשים 
כיום ניתן למצוא תרמילים ייעודיים לנשים שמתאימים למבנה הגב הנשי.

יתרון נוסף הוא ברצועות הכתף המעוגלות שמתאימות יותר למבנה החזה .
ו"יתרון" נוסף הוא מבחר צבעים עליזים יותר מאשר לגרסה הגברית.

כיסוי ראש וביגוד נכון ...

כובע / כיסוי ראש/ כפייה :
ביסוי ראש להגנה מפני השמש הוא מוצר בסיסי חיוני וחובה בכל טיול בעיקר בטיולים המתקיימים במזג אוויר החם בארצנו.

חלק מהכובעים כוללים תוספת בד, שנועדה להגן על הצוואר, האוזניים והרקות. הכובעים מיוצרים במבנים שונים: כובעי מצחייה וכובעים רחבי שוליים..
כובע: אם אנו מתעתדים לטייל במזג אוויר קר, אזי נצטייד בכובע צמר עבה ומחמם. ואילו בימים חמים  חובה להצטייד בכובע שיגן עלינו מפני השמש.
כובע שמש איכותי יהיה לרוב עשוי ניילון ולעיתים יכלול גם רשת לצורך אוורור העור. כובעים מומלצים לטרקים הם כאלה אשר כוללים חלק נוסף עשוי בד שמטרתו להגן גם על האוזניים, על הצוואר ועל הרקות מפני קרינת שמש בלתי רצויה.

מכנסי טיולים:
מכנסיים ארוכים הם פריט לבוש מומלץ הם מספקים לנו הגנה מיטבית (מקרינת השמש  מהקור מעקיצות, ומשריטות בתוואי שטח קוצני) אם יהיו עשויים מהבד הנכון, יספקו לנו גם חוויית שימוש נוחה ביותר.פתרון מעניין למטיילים הוא מכנסיים מתפרקות אותן ניתן להפוך לקצרות בהינף רוכסן. שימושי בהחלט, במזג אוויר משתנה .
ואם כבר מכנסיים, העדיפות לכאלה המצוידים במספר כיס.
חולצות לטיולים:
חולצות אם הטיול שלנו מתאפיין באקלים חם, נלך  על ביגוד מנדף זיעה ברמה גבוהה שיסייעו לנו בקירור הגוף במהלך הטיול ויאפשר לנו להנות מכל רגע של שהייה בשטח גם כשיהיה בחוץ חם ואפילו חם מאוד. מומלץ לטייל עם חולצות בעלות שרוולים ארוכים שכן הן תספקנה לנו הגנה מיטבית מפני קרני השמש .מרוחות וגם מקור .
במזג האוויר הישראלי ובהתחשב ביכולתו ובאופיו של המטייל/ת הישראלי ניתן בהחלט לטייל גם עם חולצה קצרה ובתנאי שתהיה מהבד הנכון ומנדפת זיעה (דרייפיט).

שתייה ומזון ...

מים – המים הנו המרכיב העיקרי החשוב והחיוני ביותר שאנו חייבים לקחת איתנו בכל טיול בלי שום קר לדרגת הקושי של הטיול ..
שתייה נכונה בזמן טיול וכמות המים שניקח ונצרוך היא קו ההגנה הראשון והחשוב ביותר מפני התייבשות..
אי הצטיידות בכמות מספקת של מים תוביל ל"תקלות" מרובות בזמן הטיול כגון:חולשה , עייפות , כאבי ראש , בחילות מה שבמקרה ה"טוב" רק יעצים את דרגת הקושי של הטיול ובמקרים מסויימים אף עלולה להביא לאיבוד חיים.
כמות המים משתנה מעונה לעונה וממסלול למסלול. בעיקרון המפתח הוא כחצי ליטר עד ליטר מים לאדם לכל שעת הליכה. 
חשוב להקפיד לשתות  בלגימות קטנות וממושכות .
שימו לב!! גופינו אינו יודע לאגור מים לכן שתייה מרובה לפני הטיול אינה פתרון או פטור מלקחת איתנו מים בכחות מספקת ..
ההמלצה המינימאלית לטיול ממוצע של 5 שעות במזג אוויר סביר שאינו קיצוני הוא : 3 ליטר מים ..
במזג אוויר קיצוני יותר ובמסלולים רוכים יותר יש להצטייד בכמות גדולה יותר של מים.

מזון – אוכל – לטיול של מספר שעות יש להצטייד באוכל מזין וקל לנשיאה.
כריכים ופירות הם אידיאליים .
חטיפי אנרגיה, פירות יבשים ומיני אגוזים שונים הם אופציה מצוינת כיון שהם משתמרים היטב ומספקים אנרגיה גבוהה באריזה קטנה וקלה לנשיאה.
חשוב מאוד : אל תשכחו לקחת שקית לאשפה .
השאירו אחריכם את השטח נקי!

שמירה על הטבע והסביבה ..

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

שתף ב:

שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב telegram
Telegram
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב skype
Skype